Αναζήτηση ιστολογίου

Πέμπτη, 14 Οκτωβρίου 2010

Ερμηνεία του εν Δελφοίς Έψιλον

Εν Δελφοίς Έψιλον

Πολλοί
είναι εκείνοι που ρωτάνε διαρκώς το τι συμβολίζει το "εν Δελφοίς Έψιλον". Σήμερα μάλιστα, μία εκ των νέων μου φίλων, έκανε αυτήν ακριβώς την ερώτηση. Θέτοντας την απάντηση, σκέφτηκα ότι δεν είχα ποτέ μου αναρτήσει το σημαντικότερο απ' όλα τα ερωτήματα που αφορούν το ιερό αυτό σύμβολο του Απόλλωνος και του Ελλάνειου Ιερατείου. Για τον λόγο αυτό, θα καταθέσω εδώ την απάντηση, ακριβώς όπως την έδωσα. Πιστεύω ότι είναι μία καλή ευκαιρία να μάθουν όλοι, τι είναι επί τέλους αυτό το ανεστραμμένο Έψιλον που εμείς, οι λάτρεις του αρχαιοελληνικού πνεύματος (κι όχι μόνο) χρησιμοποιούμε κατά κόρρον με υπερηφάνεια και αγάπη:

Εν Δελφοίς Έψιλον

"Τα δύο ανεστραμένα Έψιλον, αποτελούν το Ιερό Μυστικιστικό Σύμβολο του Φοίβου - Ακερσεκόμη Απόλλωνος. Αποκαλείται "εν Δελφοίς Έψιλον" ή εις την δημοτική: "Δελφικό Έψιλον". Πρόκειται για το Ιερό Σύμβολο που χαρακτήριζε το Ιερατείο των Δελφών, όπου και βρίσκεται ο περικαλής ναός του Απόλλωνος. Η αρχική του μορφή είχε απλώς τα δύο ανεστραμμένα Έψιλον. Το Έψιλον, είναι ένα από τα "μυστικιστικά" σύμβολα της αρχαίας Ελλάδος. Πολλές από τις Ιερές λέξεις της Ελληνικής γλώσσης ξεκινούν με το γράμμα Έψιλον: Ελλάς, Ελευθερία, Έρως, Ένωσις, Ευ, κ.ο.κ. Όλες εμπεριέχουν μία ολότητα. Π.χ. η λέξη "Ελευθερία" (έλευσις + έρω= ποθώ αυτό που θα έλθει) , εμπεριέχει την ολοκλήρωση της ανεξαρτησίας. Έρως = σφοδρός πόθος. Έλευσις= Ελ + ευ + έξις [Ελ= το γενικό όνομα των Ολυμπίων θεών, απ' όπου προήλθε το "Ελλάς" (= Ο φωτεινός τόπος των Ελ) και "Έλλην" (= ο απόγονος των Ελ). Ευ = καλώς. Έξις = (βάσει του Αριστοτέλους) 1) η ενέργεια μεταξύ του έχοντος και του εχομένου· λ. χ. μεταξύ του έχοντος την εσθήτα και της εχομένης εσθήτος είναι η έξις, ως σχέσις αυτών. 2) Διάθεσις, καθ' ην διακείμενα καλώς ή κακώς· λ. χ. η υγίεια είναι έξις. Και η αρετή των μερών λέγεται έξις. Οπότε Έλευσις= η προσδοκόμενη καλή αρετή των Ελ. Δηλαδή, όταν μιλάμε για έλευση στην αρχαία Ελλάδα, αναφερόμαστε στην προσδοκία για το καλύτερο που θα επισυμβεί από θεϊκή παρέμβαση.Όπως βλέπεις, το "Ε", έχει ιερό συμβολισμό. Επίσης, στην αρχαιοελληνική αριθμοσοφία, το "Ε", είναι το "5". Ο αριθμός 5, συμβολίζει την ολοκλήρωση και την ολότητα. Δημιουργείται από την πρόθεση των αριθμών 2 (= ψυχή + σώμα) και 3 (= γήινο, υλικό) ή από την πρόσθεση των αριθμών 4 (= υπερβατικό, θεϊκό) και 1 (= η Αρχή των πάντων, η Δημιουργός Δύναμις). Και στις δύο περιπτώσεις, υποκρύπτεται ένα μήνυμα, διαφορετικό για την κάθε μία: 3+2= 5 => την απόλυτο ολοκλήρωση της ανθρωπίνου υποστάσεως. 4+1= 5 => Η απόλυτος κυριαρχία του Άναρχου Δημιουργού του Παντός. Τα δύο ανεστραμμένα "Ε", συμβολίζουν αυτήν την συνένωση των δύο εννοιών. Δηλαδή, την απόλυτο αρμονία μεταξύ της Κυριαρχίας του Άναρχου Δημιουργού του παντός + την απόλυτο ολοκλήρωση της ανθρωπίνου υποστάσεως. Η μία είναι εξαρτώμενη της άλλης και αρρήκτως συνδεδεμένες.]

Το Ιερό του Απόλλωνος (μαντείο Δελφών)

Το ιερό αυτό σύμβολο, ήταν η πεμπτουσία της μυστικιστικής διδασκαλίας του Δελφικού Ιερατείου και της Απολλωνείου αισθητικής.Στην συνέχεια και με την πάροδο των ετών, το "εν Δελφοίς Έψιλον", απέκτησε και μία κάθετο ενδιάμεσο γραμμή, η οποία συμβολίζει την μονάδα, δηλαδή την Θεία παρέμβαση. Στο σύνολό του, το έμβλημα αυτό, υποννοεί ότι η προαναφερθείσα αρμονία, επιτυγχάνεται μόνο δια της θείας επεμβάσεως η οποία δύναται να ελέγξει την ισορροπία των δύο αυτών ολοκληρωμένων υποστάσεων."

Ο Ομφαλός της Γης

Θα ήθελα εδώ να συμπληρώσω, την σημασία που είχε για τους Αρχαίους Έλληνες ο ναός του Απόλλωνος στην αρχαία Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο που ο αποκαλούμενος "ομφαλός της Γης" βρίσκεται στους Δελφούς. Η Μυστικιστική διδασκαλία του Δελφικού Ιερατείου, δίδασκε και οδηγούσε στην απόλυτο αρμονική συνένωση των δύο Απολύτων Υποστάσεων. Η διδασκαλία αυτή, γίνονταν ΜΟΝΟ στους Δελφούς και πουθενά αλλού.
Αναπαράσταση του πρόναου του Ιερού του Απόλλωνος


Γι' αυτό και ορίστηκε από τον Δία ως το κέντρο της Γης. Διότι από εκεί έμελλε να ξεκινήσει η διάδοση των Ελληνικών Ιδεωδών αλλά και ο τρόπος συνένωσης του ανθρωπίνου με το θείο. Στην συνέχεια, μέρος της Δελφικής διδασκαλίας, άρχισε να διδάσκεται στις στοές των Καβείρων κι από εκεί ένα άλλο μέρος εντάχθηκε στην διδασκαλία που πραγματοποιούνταν στα Ελευσίνια Μυστήρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε ενημερώστε μας για τις εντυπώσεις που σας δημιούργησε το κείμενο...